5 Kasım 2010 Cuma

balparmak tatlısı

herkese günaydınlar arkadaşlar.gününüz aydın mutlu neşeli geçsin dileklerimle başlamak istiyorum.dün kabulgünümün menüsünü vermiştim.artık tariflere geçebilirim.dün BANU arkadaşım yorumunda balparmak tatlısını istemişti.bende ilk önce ondan başlayın dedim.
eminim çoğunuz bu tarifi biliyordur.ufak değişikler olsada tarifi az çok aynıdır sanırım.bu tatlım günde arkadaşlar tarafından tam puan almıştı.bunuda söylemeden geçemeyeceğim.ama bu tür tatlılarda en çok dikkat edilmesi gereken şey sanırım şerbetinde.o  yüzden ilk önce şerbete dikkat edelim .o zaman güzel olmaması için sebep yok bence.
malzemeler:
2yumurta
1/2 su bardağı pudra şekeri
1 pk yumuşamış marg,
1 pk kabartma tozu,
aldığı kadar un
dışını bulamak için 1 kase irmik,
şerbet:3.5 su bardağı şeker
3.5 su bardağı su,
1 2 damla limon suyu,
irmik hariç malzemeler hamur yapılır.elinizle oval şekil verip kasedeki irmiğe atın.heryerini irmiğe bulayıp tepsiye dizilir.fırında 180 derecede pişirilir.şerbet kaynatılır ve az bekletilip tatlıların üstüne dökülür.
not:ben şerbet sıcak tatlı soğuk olarak yaptım.
afiyet olsun.

Hiç yorum yok: