24 Kasım 2010 Çarşamba

elmalı kurabiye

günaydın arkadaşlar.gününüz aydın olsun.mutlu huzurlu bir gün geçirmenizi dilarek tarifime geçiyorum.hemen hemen elmalı kurabiyenin tarifini bilmeyen yoktur.benim blogumdada olmassa olmaz dedim ve bugun yazmaya karar verdim.
malzemeler:
1/2 pk margarin(yumuşak)
1/2 su bardağı pudra şekeri
1 yumurta
1/2su bardağı irmik
yarım çaybardağı yoğurt
yarım çaybardağı sıvıyağ
1pk kabartma tozu
aldığı kadar un
içi:2veya3 rendelenmiş elma,3 yemek kaşığı tozşeker,1tatlı kaşığı tarçın,bir miktar çekilmiş ceviz
önce küçük bir tavada rendelenmiş elmalar şekerle pişirilir ve tarçınla ceviz eklenir.karıştırılır ve kenara alınır.
hamur malzemeleri yoğrulur ve kulak memesi yumuşaklığında hamur yapılır.
kurabiyelerin şekli size kalmış.ister rulo isterseniz ay şeklinde yapabilirsiniz.ben hamurdan küçük parça alıp onu tezgahta açıyorum ve sigara böreği yapar gibi 8 üçgen parçaya bölüyorum.geniş kenarına elmalı harçtan bir miktar koyup sardım.
180 derecede pişiriyoruz.üstüne pudraşekeri ekerek servis yapıyoruz.
afiyet olsun.

Hiç yorum yok: