19 Şubat 2011 Cumartesi

tiramusu ve milföy börek

günaydınlar, mutlu hafta sonları diliyorum. bugun size iki kolay tarif vermek istiyorum.


ben çok yoğun misafir aldığım için hazır pandispanya kullandım.siz kendiniz yapabilirsiniz.
1hazır kakaolu pastaban
2.5 su bardağı süt
3 yemek kaşığı un
1 yumurta
yarım pk labne peyniri(benim paket 300 grdı.yarısını kattım)
yarım su bardağı şeker
1 pk vanilya
un ,süt ,şeker ,yumurta hepsi çiğken tencerede çırpılır ve vanilyada ilave edilip ocakta koyulaşana kadar pişirilir.muhallebi ılıyınca labne peyniri eklenir ve mikserle çırpılır.
1 su bardağına 3 kahve kaşığı nescafe ve 1 yemek kaşığı şeker katılıp karıştırılır.
pastabanın bir parçası seris tabağına alınır ve üstü kahveli suyla ıslatılır.kremanın yarısına yakını konur ve kaşıkla düzeltilir.daha sonra ikinci pastaban üstüne konur ve tekrar kahveli suyla ıslatılır.kalan krema üstüne dökülür ve pastanın heryerı kremayla kaplanır.üstüne kakao serperek servis yapılır.
afiyet olsun.


milföy böreklerini çiçek şeklinde hazırladım ama resimi çekemedim.kısaca anlatırsam milfoylerin köşeler kesilir fakat ortalar kesilmeden bütün kalır.ortasına peynir konur ve kesilen köşeler ortada birleştirilir.yumurta sarısı sürüp pişirilir.afiyet olsun.


buda başka bir seçenek.milföylere verev olarak 3 çizik yapılır.içine harç konur ve sarılır.üstüne yumurta sarısı sürüp 200 derece fırında pişirilir.
afiyet olsun.

Hiç yorum yok: