9 Mart 2011 Çarşamba

gül tatlısı

hepinize günaydınlar ve mutlu sabahlar diliyorum.dün mesajlarıyla doğum günümü kutlayan bütün arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.iyiki varsınız .hepinizi çok seviyorum arkadaşlar.gelelim tarifimize :
geçenlerde sevgili arkadaşım gülayın blogunda gördüğüm gül tatlısını denedim.benim güller biraz küçük oldu ama tadı harikaydı.tarif için sevgili gülaya teşekkür ediyorum ve bu tatlıyı sevgili arkadaşımhttp://pasasofram.blogspot.com/ ın düzenlemiş olduğu 63.porselen demlil çay saati etkinliğine gönderiyorum.


malzemeler:
150gr margarin(yumuşak)
1 yumurta
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı sirke
1 tutam tuz
1 su bardağı irmik
1 pk vanilya
1/2 pk kabartma tozu(ben 1 paket kullandım)
aldığı kadar un
şerbeti:3 su bardağı su
2.5 su bardağı tozşeker
çeyrek limon
malzemeler karıştırılır ve un ilave ederek yumuşak bir hamur yapılır.düz bir zeminde hamur merdaneyle açılır.çay bardağıyla kesilerek yuvarlaklar elde edilir.
daha sonra bu yuvarlakların üç tanesi yarıları üste gelecek şekilde konur ve rulo sarılır.rulolar ortadan ikiye kesilir ve tepsiye dik şekilde konur.170 derece fırında pişirilir.
şerbet kaynatılır ve ılık halde tatlıların üstüne dökülür.
(tatlılar soğuk şerbet sıcak yaptım)
afiyet olsun.

Hiç yorum yok: