21 Mart 2011 Pazartesi

haşhaşlı gözleme

hepinize günaydınlar ve mutlu sağlıklı bir hafta diliyorum arkadaşlar.şükür hastalığımı birazda olsa atlattım ve aranıza döndüm.inşallah tekrarlamaz ve bende hep burda olurum.ben yokken eminim çok güzel tarifler paylaştınız.vaktim oldukca hepsine bakmak istiyorum.gelelim  tarifimize .bugun sizlere değişik bir tarif vermek istiyorum.mayalı hamurdan yapılan haşhaşlı gözleme.tel tel  harika bir lezzet.mutlaka denemelisiniz.

malzemeleri ayrı vermeyecem.anlatırken vermek daha iyi olacak arkadaşlar.eğer vaktiniz az ise fırından ekmek hamuru alabilirsiniz.ama kendi yapmak isteyenler için hamuru anlatayım
geniş bir kaba unu alıyoruz ve artasını açıp 1 küp yaşmaya veya toz maya kuyup,biraz tuz ekliyoruz.daha sonra ılık suyu una yavaş yavaş ilave ederek hamur yapıyoruz.(suyun ölçüsü yok.una göre değişir)
hamurun üstünü örtüp mayalanmaya bırakıyoruz.
mayalanan hamurdan bir parça alıp avucumuzda yuvarlayıp düz bir zeminde servistabağı büyüklüğünde açıyoruz.açtığımız hamura az sıvıyağla haşhaş sürüyoruz.haşhaş sürülmüş hamuru dörde katlayıp tekrar avucumuzda yuvarlayıp (zuvala derler burda)tekrar açıyoruz .açtığımız hamurlar tavamızın büyüklüğünde olacak.açtığımız haşhaşlı hamurları yanmaz tavada arkalı önlü pişiriyoruz ve alınca iki tarafını ister tereyağla ister margarinle yağlıyoruz.
afiyet olsun.

Hiç yorum yok: