11 Nisan 2011 Pazartesi

muzlu tavukgöğsü sarması ve ailenin yeni bebeği doğdu

herkese günaydınlar ve mutlu haftalar diliyorum arkadaşlar.daha önceleri sanırım bahsetmedim ama abimin eşi bebek bekliyordu.şükür cuma günü bebiş dünyaya geldi.istanbulda oldukları için ben yanlarında değilim ama kalbim hep onlarlaydı.ALLAH a şükür bebek te annede çok iyiler.ismi tam belli olmasada sanırım OSMAN AYAZ olacakmış.osman ayaza sağlıklı mutlu  ve uzun bir hayat diliyorum.haftaya tatlı başladık öylede sürdürmek dileklerimle  sizlere lezzetli ve hafif bir tatlı tarifi vermek istiyorum.

malzemeler:
1 pk pötübör kakaolu büskivi(tekli)
içi:muz
muhallebisi:
1 kilo süt
yarım pk margarin
1 su bardağı tozşeker
1 su bardağı un
1 pk vanilya
öncelikle büskivileri rondoda çekiyoruz ve hafif ıslattığımız büyük fırın tepsisine heryeri kapanacak şekilde serpiyoruz.
tencereye yarım pk margarini alıp  eritiyoruz.eriyen margarinin üstüne unu ilave edip kısık ateşte yaklaşık 15 dk kavuruyoruz.kavrulan una tek seferde sütü ilave ediyoruz ve sürekli karıştırıyoruz.1 bardak şekeride ilave ettikten sonra devamlı karıştırarak koyulaşana kadar pişiryoruz.koyulaşan muhallebiyi ocaktan aldıktan sonra içine 1pk vanilya ekleyip mikserle 5 dk çırpıyoruz.çırptığımız muhallebiyi büskivilerin üstüne ince bir tabaka halinde döküyoruz .muhallebiyi döktükten sonra en az 3- 4 saat soğumasını bekliyoruz.geceden yapıp sabaha beklersek daha güzel olur.
muhallebi soğuduktan sonra kare dilimlere kesiyoruz ve dilimin ucuna doğranmış muz koyup rimdeki gibi rulo sarıyoruz.biraz buzdolabında beklettikten sonra servis yapıyoruz
afiyet olsun.

Hiç yorum yok: