8 Nisan 2011 Cuma

tahinli kurabiye

herkese günaydınlar ve hayırlı cumalar diliyorum arkadaşlar.gününüz mutlu sağlıklı ve huzurlu geçsin dileklerimle güzel bir kurabiye tarifi vermek istiyorum.benim çok sevdiğim kurabiyelerden birtanesi tahinli kurabiye.evde misafir haricinde çok yapmamaya çalışıyorum .çünki o bitene kadar aklım onda kalıyor.ya evde olmayacak yada yiyecem.başka çözümü yok anlayacağınız.neyse biz tarifine geçelim.ben bu kurabiyeyi ilk yediğimde şekli ovaldi.çoğu sitelerde hep yuvarlak gördüm ama ben ilk böyle yapmıştım .böyle yapmayada devam ediyorum.

malzemeler:
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağından 1 parmak eksik tahin
1/2 su bardağı çekilmiş ceviz
1 su bardağı pudra şekeri
1 pk vanilya
aldığı kadar un
un hariç diğer malzemeler derin bir kapta iyice karıştırılır.daha sonra azar azar un ilave ederek çok katı olmayan bir hamur elde edilir.hamura oval şekil verilip 170 derece fırında pişirilir.pişen kurabiyeler tepside soğuyana kadar bekletilir.yoksa dağılabilir.servis yaparken üstüne pudra şekeri serpilir.
not:hamura çok un katılırsa şekil vermek zor olur.helva kıvamına gelince şekil verirseniz daha iyi sonuç alırsınız.
afyet olsun.

Hiç yorum yok: