5 Mayıs 2011 Perşembe

kolay tencere pizzası

herkese günaydınlar diliyorum.gününüz mutlu sağlıklı geçsin dileklerimle bugun size çok kolay bir tarif vermek istiyorum.aslında tamamen doğaçlama çıkan bir tarif.daha öncedende yazdığım gibi biz çoğunluk hamuru fırından alırız.(ekmek hamuru)fırın bize çok yakın olduğu için aniden canımız hamur istediği zaman bizim için büyük kolaylık oluyor.geçen sabahta fırından mayalı yani ekmek hamuru aldık.bir kısmını tavada mayalı  kızarttıktan sonra çok az bir hamur arttı.düşündüm düşündüm fırında bir şey yapacak kadarda yok derken aklıma pizza geliverdi.ve işte sonuç.bu arada küçük oğlum erkut tan pizza tam puan aldı.hatta ben yerkende bırak artık ben yiyecem dedi.buyrun bakalım pizzamıza.


malzemeler.
ben hazır kullandım ama normal mayalı hamur yani
un tuz maya ve su
küçük mayalı hamuru teflon tencere ye göre açıyoruz.tencerenin dibine az sıvıyağ akıtıp hamuru koyuyoruz.üstüne ketçap sıkıp hamurun heryeine sürüyoruz.malzemelerine kandiniz karar veriyorsunuz.
ben sucuk,yeşil zeytin,tel kaşar peynir ve normal kaşar kullandım.
ketcabın üstüne sucukalrı ve zeytinleri dizip stüne tel kaşararı diziyoruz.ocağın altını yakıp tencereyi ocağa koyuyoruz .tencerenin kapağını kapatıp ocağın altını kısık ateşe getirip hamuru pişiriyoruz.almaya yakın kaşar peyniri rendeleyip eriyince ocaktan alıyoruz.
afiyet olsun.



Hiç yorum yok: