28 Eylül 2011 Çarşamba

tahinli çıtır

tüm arkadaşlarıma günaydınlar ve mutlu neşeli bir gün diliyorum.bugunki tarifim bir çok sitede görüp yeni deneyebildiğim bir lezzet.denedikten sonra neden bu kadar kolay ve bu kadar lezzetli bir tarifi şimdiye kadar denemedim diye bin pişman oldum.resimi güzel çekemesemde lezzeti bir harikaydı.çıtır çıtır ağızda dağılan bir tarif istiyorsanız buyrun bakalım...





malzemeler:
hazır baklava yufkası
ben yaklaşık 16 adet kullandım
yarım paket margarin veya tereyağ
tahin,kıyılmış ceviz,az tozşeker
üstü:pudra şekeri
margarin küçük bir tavada eritilir ve ılıması beklenir.yufkanın teki düz bir tepsiye serilir.üstüne fırça yardımıyla eritilmiş margarin sürülür.üstüne ikinci yufka serilir ve tekrar erimiş margarin sürülür.üçüncü yufkada serilip aynı işem yapıldıktan sonra dördüncü yufka serilir.dördüncü yufkanın üstüne hiç yağ sürmeden fırça yardıyla tahin sürülür.yufkanın her yerine tahin sürdükten sonra kıyılmış ceviz ve az tozşeker serpilir.
yufkanın ucundan başlayarak rulo sarılır ve küçük küçük kesilip tepsiye dizilir.180 derece fırında hafif pembe oluncaya kadar pişirilir.soğuyunca üstüne pudra şekeri serpilir ve servis yapılır.
afiyet olsun.

Hiç yorum yok: