12 Ekim 2011 Çarşamba

ISLAK KEK -2-

hepinize günaydınlar ve mutlu sabahalar diliyorum aradaşlar.bugun sizlere hepinizin bildiği ıslak kekin tarifini vermek istiyorum.geçen haftalarda bir kaç blogta ıslak kekin değişik yapılışını gördüm ve hemen denemeliyim dedim.iyikide denemişim.harika bir kek oldu.ıslak keki sevenler mutlaka bu tarifi denemelisiniz diyorumö ve tarife geçiyorum.





malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı tozşker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 pk kabartma tozu
1 pk vanilya
1 yemek kaşığı kakao
un
üstü:1 su bardağı süt,yarım su bardağı toz şeker,1 yemek kaşığı kakao

şeker ve yumurta mikserle 5 dk çırpılır.sırayla süt,sıvıyağ ve kakao ve vanilya ilave edilerek çırpmaya devam edilir.en son un ve kabartma tozu elenerek ilave edildikten sonra hamurumuz yağlanmış tepsiye dökülür .180 derece fırında pişirilir.
kekimiz fırında pişerken küçük bir tencereye 1 su bardağı süt,yarım su bardağı toz şeker ve 1 yemek kaşığı kakao alınır ve ocakta kaynatılır.kaynayıp soğuyan sos kekimiz piştikten sonra ılıkken üstüne dökülür.
afiyet olsun.

Hiç yorum yok: