13 Ocak 2012 Cuma

balkabaklı büskivili top

herkese günaydınlar ve hayırlı cumalar diliyorum arkadaşlar.hafta tatiline girerken sizlere güzel bir tarif vermek istiyorum.aslında denerken nasıl olur acaba diye düşünmedim değil.ama tadına baktıktan sonra tahminimden daha güzel olduğunu gördüm.sizlerde değişik ve lezzetli bir tatlı tarifi istiyorsanız ve balkabağını seviyorsanız mutlaka bu tarifi deneyin derim.buyrun bakalım balkabaklı büskivili top tarifimize.

malzemeler:
1 dilim balkabağı
1 pk pötübör büskivi
1 su bardağı çekilmiş ceviz
1 su bardağı hindistan cevizi
1 portakal kabuğu rendesi
balkabağı küçük küçük doğranır ve şeker ilavesiyle pişirilir.(daha önceki postlarda balkabağının pişirilmesini anlatmıştım)pişen kabak sıcakken ezilerek püre yapılır ve soğumaya bırakılır.soğuan kabak püresine büskiviler kırılır.ceviz ve portakal kabuğu rendeside ilave edildikten sonra karıştırılır ve bir kaç saat bekletilir.(elde kolay şekil alması için.)
daha sonra kabak püresinden avcumuzda toplar yapılır ve hindistan cevizine bulanarak servis yapılır.
afiyet olsun.



Hiç yorum yok: