17 Şubat 2012 Cuma

KREMŞANTİLİ POĞAÇA

tüm arkadaşlarıma ve ziyaretçilerime günaydınlar ve hayırlı cumalar diliyorum.bugün sizlerle epeydir denemek istediğim kremşantili poğaça nın tarifini paylaşmak istiyorum.bir çok arkadaşım bu tarifi yayınladı ama bilmeyenler için birde benden olsun dedim.buyrun bakalım kremşantili poğaça tarifimize


malzemeler:
1 poşen kremşanti
250 gr yumuşamış margarin
1 su bardağı süt
2 yumurta(1nin sarısı üstüne)
1 yemek kaşığı kuru maya(ben yaş maya kullandım)
un ,tuz
içi:betaz peynir
kremşanti toz olarak derin bir kaba alınır.diğer malzemelerde eklenerek karıştırılır.azar azar un ilave ederek yumuşak bir hamur yapılır ve üstü kapatılarak mayalanması beklenir.mayalan hamurdan elimizle bir parça kopartılıp avcumuzda açılır ve peynir konularak kapatılır.tepside de yarım saat bekletilen poğaçaların üstüne yumurta sarısı sürülerek 180 derece fırında  pişirilir.
afiyet olsun.

Hiç yorum yok: