20 Mayıs 2013 Pazartesi

sütlü poğaça tarifi

hepinize günaydınlar ve mutlu sağlıklı bir hafta  diliyorum.bugün sizlerle lezzetli bir poğaça tarifi paylaşmak istiyorum.sizlerde kıyır kıyır bir poğaça yapmak isterseniz birde bu tarifi deneyin derim.

malzemeler:
125 gr margarin(oda ısısında)
1 çay bardağı sıvı yağ (orta boy bardak)
1 çay bardağı süt
2 yemek kaşığı elma sirkesi
2 tane yumurta (1 nin sarısı üzerine)

Az tuz
1 paket mahlepli kabartma tozu
Aldığı kadar un
İçi:beyaz peynir
Üzeri:çörekotu


derin bir kaba margarin, sıvı yağ , süt ve yumurta alınır ve karıştırılır. İçine sirke, tuz ve kabartma tozu’da ilave ettikten sonra azar azar un eklenerek yumuşak bir hamur yapılır.

Hamurdan ceviz büyüklüğünde parça kopartılıp elle açılır ve içine peynir konularak kapatılır. Üzerine yumurta sarısı sürülen poğaçalar çörek otu serpilerek 200 derece fırında pişirilir.Sütlü poğaça hazır. Afiyet olsun



16 yorum:

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
Sıcacık çayla miss gibi.
Sevgiyle kal.

keyiflisofram dedi ki...

Ellerine sağlık ,harika görünüyor.Sirke ile kıyır kıyır olur simit yapıyorum ama poğaça
da denemedim ilk fırsatta deniycem .
Sevgiler...

Hayat Mutfakta Güzel dedi ki...

Çok güzel kabarmışlar, ellerinize sağlık, süper bir görüntü...

kış güneşi dedi ki...

yola çıkarken iyi oluyor bu puğaçalar eline sağlık canım

Sema'dan Lezzetler dedi ki...

Eline sağlık şimdi çay içiyorum yanına bir kaç adet alabilirmiyim?
sevgilerimle

Arzu Sözen dedi ki...

eline sağlık hayatım yine yineee.. harika:)

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık:)

Armina dedi ki...

Poğaça çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık şimdi bir tane olsa harika olurdu öpüyorum...

Unknown dedi ki...

Kıyır kıyır benim en sevdiğim poğaçadr:)
Elerine sğalık canım benim.
Aldım bir tane:)

Fatma Basaran dedi ki...

Mahlepli kabartma tozunu hiç denememiştim.ilk fırsatta yapacağım. Elinize sağlık. Çok iştah açıcı görünüyor

durutarifler dedi ki...

Oy oy oy mis gibi
Ellerine sağlık arkadaşım
Sevgiler

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık enfes olmus bende kullanıyorum mahleplı kabartmatozunu cok ta memnunum

Bak Bu Harika dedi ki...

Poğaçayı çok severim. Uzun zamandır yapmamıştım.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mahlepli kabartma tozu bulrsam sayet hemen deneyecegim, ellerine saglik..sevgiler

MAZES dedi ki...

mümkün olduğu kadar ben de sıvı yağı tercih ederim ,ellerine sağılık canım....bak,kalmış poğaça var ise hayır demem şu anda.