12 Ağustos 2014 Salı

haşhaşlı gözleme

tüm arkadaşlarıma ve ziyaretçilerime günaydınlar dileyerek sevgilerimi gönderiyorum.bilgisayarımın bozulması sebebiyle blogumdan epey bir uzak kaldım.yeni bilgisayarımla beraber şükür kavuşturana diyerek tarifime geçiyorum.bugün sizlerle kahvaltı sofları için nefis bir tarif paylaşmak  istiyorum.sizlerde bu tarifi denemek isterseniz buyrun bakalım.

malzemeler:
6 tane hazır yufka
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı haşhaş
1 şişe soda
kızartmak için sıvıyağ
not:az yapmak isterseniz malzemeleri yarıya indirebilirsiniz.bu ölçü tam 6 yufka içindir.

derin bir kabın içine haşhaş,sıvıyağ ve soda karıştırılır.yufkanın bir tanesi düz bir zemine açılır.üzerine haşhaşlı karışımdan sürülür.gözleme katlar gibi kenarı ortaya katlanır ve o kata da haşhaşlı karışım sürülür.diğere katta üzerine katlanır ve tekrar haşhaşlı karışım sürülür.en son kat katlanıp gözleme haline gelince tavada az sıvıyağla kızartılır.
afiyet olsun.


11 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım ellerine sağlık :)
nefis görünüyor bu gözlemeler hashas nereye yakışmıyor ki zaten :)
afiyetle..

Marifetane hobi dedi ki...

Yemede yanında yat derler ya hani bunu görüpte uyumak ne mümkün afiyetle yenir ancak:))

Unknown dedi ki...

Bayılırım gözlemeye hele de haşhaşlıysa.. Ellerine sağlık canım. Çay-peynir-reçel ve gözleme :)) Olsa da yesek :))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Eline saglik nefis gozukuyor inanki canim istedi suan:)) afiyet olsun

sarkaç dedi ki...

Güle güle kullanın yeni bilgisayarınızı. Haşhaşlı gözleme hiç yemedim ama nefis olacağından eminim. Ellerinize sağlık

Sema'dan Lezzetler dedi ki...

Eline sağlık canım Haşhaşlı gözleme hiç yemedim Ama haşhaşı hamur işlerinde çok severim ilk fırsatta gözlemesinide denemeli nefiss olmuş sevgiler :)

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Haşhaşlı gözlemeyi göründe selam vermeden geçemedim. Rahmetli annem hem bundan, hem kekinden yapardı.
Ellerinize sağlık.

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Gözlemeler çok güzel görünüyor canım, ellerine sağlık! Bir tane aldım bile!;))
Sevgiyle kal!

Unknown dedi ki...

buna dayanamıyorum Türkiyeye gidince ilk iş yapıcam enfes bişey bu ellerinize saglık :)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

haşhaşlı gözlemeyi en çok çilek reçeliyle seviyorum. olsa da yesem :)

ellerine sağlık.

Güloanne mutfakta dedi ki...

Haşhaşlı gözleme hiç yememiştim.Ellerine sağlık lezzetine doyum olmaz bunun.Çokta güzel görünüyor zaten.