8 Kasım 2015 Pazar

zebra kurabiye

tüm arkadaşlarıma ve ziyaretçilerime günaydınlar ve hayırlı günler diliyorum.bugün sizlerle nursevin hanım ın düzenlemiş olduğu etkinlik için yaptığın kurabiye nin tarifini paylaşmak istiyorum.sizlerde bu güzel kurabiyeyi yapmak isterseniz orjinal tarif için lütfen tıklayınız.
http://www.nursevincelezzetler.com/2015/04/zebra-kurabiye-nasil-yapilir.html


100 gr tereyağı yada sana hamurişi margarini(Oda sıcaklığında)
1 standart çay bardağı dolusu pudra şekeri
1 çorba kaşığı dolu yoğurt(oda sıcaklığında)
1/2 standart çay bardağı sıvı yağ
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı vanilya
1 çorba kaşığı dolu kakao
2,5 / 3 su bardağı kadar un yavaş yavaş ilave 
malzemeleri sayfadan olduğu gibi yazdım.siz ölçüde değişiklik yapabilirsiz.

Kakao ve un hariç malzemeleri karıştıralım.
Yavaş yavaş un ilave ederken yoğuralım. 
Kulak memesi yumuşaklığına gelsin.
Hamurdan Mandalin büyüklüğünde parça ayırıp kakao ilave edelim ve tekrar yoğuralım.
Büyük hamurumuzu tezgahı hafif unlayarak ,üzerine streç sererek merdane ile açalım .Böylece çok kolay açılacaktır. Çok inceltmemelisiniz.  
Kakaolu hamurdan küçük küçük tırtıllar yapalım. 
Beyaz hamurun üzerinden streci alıp tırtılları belli aralıklarla üzerine dizelim. 
Tekrar streç serelim üzerine hafif bastırarak merdaneyle bir defa geçelim. (çok bastırmayın lütfen)
Streci alıp dilediğimiz kalıpla keselim. Kestiğimiz kurabiyelerin kenarlarından başlayarak bıçak yardımıyla alıp tepsiye dizelim.170 derece fırında pişirilir.
afiyet olsun.



15 yorum:

Lezzet Senfonisi dedi ki...

Ellerine sağlık canım, süper görüntü ;)
İyi pazarlar, sevgiler..

nursevincelezzetler-yemektarifleri dedi ki...

ellerinize sağlık. Umarım beğenmişsinizdir. instagram da da başarılar

vişnap dedi ki...

Canımmm benim eline sağlık bu kurabiyeden hep yapayım istiyorum şekli renkleri çok hoşuma gidiyor afiyetler olsun,sevgilerimle..

Unknown dedi ki...

Merhabalar, zebra kurabiyeleriniz ne kadar güzel ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

Saygılar.

Unknown dedi ki...

Zebra kurabiyeler harika görünüyor.. Ellerinize sağlık.. sevgiler..

ilhan dedi ki...

Bu kurabiye olayı bloglar sayesinde çok ilerledi. Yapmayı bırakın ben izlerken bile yoruluyorum. Bayağı emek vermişsiniz ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK HARİKA GÖRÜNÜYOR

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık ben de bu kurabiyeyi yaptım canım lezzetli ve iık oluyor sevgiler

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlik cok lezzetlı duruyor yarısmada da basarılar

Benden Sofralarınıza dedi ki...

Kurabiyeler harika görünüyor ellerine sağlık canım.

kalpkurabiye dedi ki...

çok güzel olmuşlar ablacım yahu bende deneyeceğim :)
pek bir moda değil mi bu aralar :)

vanilins dedi ki...

Ellerinize sağlık..Başarılar dilerim..

Fatma Basaran dedi ki...

Görüntü gerçekten çok güzel tadından zaten eminim:) ellerine sağlık canım

Adsız dedi ki...

super olmus ! ellerinize saglik :)

pınar doğan dedi ki...

Ellerine sağlık. Tek yapmayan ben kaldım galiba :)